Brood@Spelen

Bijeenkomsten over trends en ontwikkelingen in de retail

Brood@Spelen 2018 Beleveniseconomie Binnenstad

 

Deze 19e editie van Brood@Spelen heeft inmiddels plaatsgevonden.
Binnenkort plaatsen wij hier het (video)verslag van de bijeenkomst.

 

Hoe kunnen ondernemers en gemeenten met de inzichten en methoden en technieken van de ‘Economie van Experiences’ waarde en betekenis creëren in winkels, horeca, vermaak, retailcentra en binnensteden.

 

Onder leiding van Albert Boswijk (European Centre for the Experience Economy) vertellen ondernemers en specialisten in beleveniseconomie over de praktische toepassing en meerwaarde van beleving in retail en retailcentra.

  • Ronald van den Hoff is (mede)eigenaar van TheSerendipityMachine.com en Seats2Meet. Hij schreef “Society 3.0” over de interactie tussen mensen en dat hoeft niet persé in organisaties. Elk businessmodel kan innoveren, buiten de bestaande orde om, met een disruptive bypass. Hij voorziet een chaordic society. Ook in retail? En hoe ziet dat er dan uit?
  • Martijn Steur richt zich met Kinetic Consultancy op verbetering van de klantbeleving en het ondersteunen van service organisaties. In zijn presentatie worden (inter)nationale voorbeelden gegeven met nadruk op “High-traffic locaties”. En hoe dit relevant kan zijn voor stedelijke omgevingen.
  • Ed Breuren en zijn vrouw Wieteke zijn bekende horecaondernemers in Woerden e.o. In 2014 openden zij het Stadshotel Woerden en Van Rossum Bar Restaurant. Een unieke combinatie van een bijzonder boetiekhotel én belevenishoreca én …..
  • Mark van Doorn van Philips Lighting gaat in op de impact van licht, geluid, geur op ons winkelgedrag. Hij laat zien hoe gemeenten en ondernemers het winkelen en winkelcentra weer leuk kunnen maken.

 

Het was een leuke en vooral ook leerzame bijeenkomst en voor de deelnemers een beleving met betekenis.

Brood@Spelen 2018 “Beleveniseconomie Binnenstad” is georganiseerd door Paul Rodenburg van B@S Retail Consultants in samenwerking met Albert Boswijk van The European Centre for Experience Economy en medeauteur van “Economie van Experiences”. Dit boek waarvan inmiddels de 4e editie is verschenen, beschrijft in vijf stappen hoe je als organisatie betekenisvolle waarde kunt creëren voor je klanten, je gasten, je medewerkers en de onderneming zelf. De achterliggende ontwerpprincipes worden stap voor stap behandeld. Tijdens Brood@Spelen 2018 wordt aan de lessen in dit boek gerefereerd en besproken hoe deze ook toegepast kunnen worden op retail en retailcentra. Voor meer informatie over dit boek klikt u op

 

Shopping Centre News is onze mediapartner. Deelnemers van Brood@Spelen 2018 ontvangen geheel vrijblijvend een gratis jaarabonnement op dit vakblad voor iedereen die beroepsmatig met retail en retailcentra te maken heeft. Voor een indruk van Shopping Centre News klikt u op

 

Brood@Spelen is een initiatief van B@S Retail Consultants; bureau voor onderzoek, ontwikkeling en organisatie van winkels, horeca en vermaak, winkelcentra en binnensteden. Jaarlijks organiseren wij de Brood@Spelen middag en RondeT@fels. Voor overheden en marktpartijen ontwikkelen wij inhouse-bijeenkomsten, inspiratiesessies en praktijksimulaties.

Verslagen van eerdere Brood@Spelen bijeenkomsten vindt u op Verslagen 2000 – 2017.

Volg Brood@Spelen op LinkedIn en op Twitter.